Revitalisering hos Sagstuen Auto

Av Trond Folckersahm

Er det en stund siden du har besøkt Sagstuen Auto, må du slett ikke bli overrasket dersom du ikke kjenner deg igjen når du kommer innenfor døren.

Allerede fra du trer inn gjennom døren til kundemottaket er det en ny verden som møter deg. Nye farger, nye disker, nytt møblement. Ja, det har virkelig blitt et kundemottak tilpasset 2018. Det eneste som ikke har forandret seg i særlig grad er mannen som har tronet bak dataskjermer og betalingsterminaler i mange år, Petter Engebretsen.

– Det har vel ikke skjedd noe med innredningen siden de startet opp her i 1984, så det var virkelig på tide å få gjort noe. Nå har det blitt et mottak i 2018-drakt i stedet for 1918. Det kaller jeg et langt skritt framover, smiler en fornøyd Engebretsen.

Investeringene som er gjort strekker seg opp mot en halv million, og skal bidra til at verkstedkundene skal få gjennomført service og reparasjoner på en enda mer effektiv og strømlinjeformet måte helt fra de leverer nøklene fra seg ved disken, og senere henter en ferdig, oppgradert bil når jobben er gjort.

– Nå er det ikke bare i kundemottaket vi har gjort investeringer. Vi har også fornyet oss i verkstedhallen med nytt balanseringsutstyr og et forstillingapparat av fabrikatet Hunter, som er «top of the line», det beste og mest moderne som er å oppdrive på markedet i dag, mener Engebretsen.

Dette betyr at Sagstuen Auto nå tilfredsstiller alle krav som er nødvendige for å foreta påkrevet forstillingskontroll av bilder fra Mercedes, Porsche, BMW, VAG, Volvo og flere til.
Og mens Nesoddguiden er på besøk er gutta på verkstedet samlet rundt Gudmund fra Würth som underviser i det nye apparatet.

– Dette er det beste du får i dag. Det kommer direkte fra St. Louis og bidrar til å gi topp resultat på camber og caster helt i tråd med forutsetningene fra bilprodusentene. Det gir trygghet, og ikke minst mindre dekkslitasje, påpeker han.

Den nye avbalanseringsmaskinen er også av topp kvalitet, og gir et enda mer nøyaktig resultat enn de eldre variantene. Det betyr enda større sikkerhet for bileierne, og selvsagt også en økonomisk gevinst.

– Ellers gjør vi det bra om dagen. Får inn en ny mann nå, og kan gi kundene enda bedre oppfølging. Vi utfører jo kilometerservice på alle typer biler opp til 7,5 tonn. Det betyr at hos oss finnes det også en mulighet for alle bobileierne som skal ut og lufte seg. EU-kontroll er selvsagt en del av hverdagen vår, og flushing av automatkasser er noe de fleste burde vurdere. Vi ønsker å gi kundene det beste. Vi er bilmekanikere med yrkesstolthet og ikke bare deleskiftere, understreker Petter Engebretsen.

BILDE: Petter Engebretsen er fornøyd med å ha fått pyntet opp lokalene både o mottak og verksted. Foto: Trond Folckersahm